• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز اخبار
    برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز
    برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز

    سینمانیوز:

    فیلم «همچنان که می‌مُردم» به کارگردانی مصطفی سیاری، نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز، دو نمایش عمومی خود را روزهای شش و هفتم سپتامبر (۱۵ , ۱۶ شهریور) تجربه خواهد کرد و چهار نمایش ویژه اهالی سینما و رسانه نیز هم در روز پنجم، ششم و هفتم سپتامبر (۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور) خواهد داشت.

    نادر فلاح، الهام کردا، مجید آقاکریمی، وحید راد، محمد ربانی، علی مولایی و… بازیگران اصلی فیلم «همچنان که می‌مُردم»هستند و داستان فیلم درباره  خانواده چهار نفره‌ای است که  برای خاکسپاری پدر خود، طبق وصیت او راهی روستایی ناشناس می شوند و هیچکدام  از اعضای خانواده تا به حال چیزی از روستا نشنیده‌اند.

    مصطفی سیاری کارگردان این فیلم در معرفی فیلمش در سایت جشنواره ونیز آورده است: “با در نظرگرفتن مخطبان فیلم به عنوان افرادی هوشمند، ما می‌خواهیم این فیلم به زبان خود حرف بزند و راوی باشد. بر این اساس و برای اجتناب از یک سبک روایی طولانی تصمییم گرفتیم در این فیلم اطلاعات را به گونه‌ای در اختیار مخاطب قرار دهیم که ساختار و حال و هوای دراماتیک فیلم را به مخاطره نیاندازد. ما همچنین تلاش کردیم تحت تاثیر لایه‌های زیرین فیلم نباشیم و تدوین و میزانسن اثر را نیز به خوبی با فیلمنامه و اتمسفر فیلم هماهنگ کرده‌ایم. رو ی هم رفته تلاش ما این بوده که موضوعی کلاسیک را از نگاه یک کارگردان و نویسنده که در سال ۲۰۱۸ زندگی می‌کنند به تصویر بکشیم. نکته مهم دیگر تلاش ما برای ایجاد لحظاتی جادویی و نه سورئال در بخش‌هایی از فیلم بود و به همین دلیل و با توجه به ایجاد یک فضای ماورائی، بهینه‌ترین استفاده را از ویژگی‌هایی چون شخصیت‌ها، درام، میزانسن، تدوین، نور، زمان  وگرافیک بردیم.مفهوم اصلی فیلمنامه حول محور رابطه میان شرایط و رویدادهای کودکی  وتاثیر آن در دوران بزرگسالی است و تلاش در این راستابوده که داستان را براساس فرهنگ و مناسبات ایرانی روایت کنیم تا مخحاطب بتواند به راحتی آنها را ذهنش سازماندهی و در ناخودآگاهش با آن احساس همدردی کند”. 

    اما «پاگرد» دیگر نماینده ایران در ونیز ۲۰۱۸ که در بخش کوتاه افق‌ها حضور دارد نیز روزهای هفتم و هشتم سپتامبر (۱۶ و ۱۷ شهریور) در مجموع  دو نمایش عمومی و سه نمایش ویژه اهلی سینما و رسانه خواهد در ونیز خواهد داشت.

    در توصیف این فیلم کوتاه «پاگرد» از زبان محسن بنی‌هاشمی کارگردان اثر در وبسایت جشنواره ونیز آمده است: “موضع فیلم «پاگرد» همواره برای من جذاب بوده است و شما می‌توانیو نوعی عدم اطمینان و تعلیق را در آن احساس کنید درست شبیه زمانی که در خوابید و رویا می‌بینید. زمانی که چشم‌هایتان را باز می‌کنید و مطمئن نیستید که باید پالا بروید و یا پائین. من مصمم به کارکردن روی این داستان بودم، چیزی میان واقعیت و تخیل”. 

    در فیلم کوتاه «پاگرد» بازیگرانی همچون: سارا بهرامی، توماج دانش بهزادی، فائزه یوسفی، کاملیا غزلی، غلام نیازی، بهراد زارعی نژاد، صدف عمویی و مصطفی زیرک ایفای نقش کرده‌اند.

    همچنین فیلم «خشت و آینه»  محصول سال ۱۹۶۴ (۱۳۴۳) به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم گلستان که امسال نسخه ترمیم‌شده آن در بخش کلاسیک جشنواره ونیز حضور خواهد داشت، چهاد نمایش در روزهای سوم و چهارم سپتامبر (۱۲ و ۱۳ شهریور) خواهد داشت.

    هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ اوت (۷ شهریور) در ایتالیا آغاز شده و تا تا ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) ادامه خواهد داشت و امسال «گیرمو دل تورو» فیلمساز مشهور مکزیکی رئیس داوران بخش رقابتی است.

    منبع


    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    + 27 = 33

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد