• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    گزارش کامل مراسم جشن حافظ 96 + لیست برندگان اخبار
    گزارش کامل مراسم جشن حافظ 96 + لیست برندگان

    هفدهمین جشن دنیای تصویر یا جشن حافظ شنبه 21 مرداد 96 برگزار شد .

    سینمانیوز : این خبر به روز رسانی می شود :

    خش ابتدایی این مراسم که با یک‌ ساعت تاخیر و در ساعت ۲۱ آغاز شد در دقایقی طولانی به پخش آگهی‌های تبلیغاتی اسپانسرهای جشن اختصاص داشت که در دو نوبت پشت سر هم تکرار شد.

    سپس با آیاتی از قرآن و سرود جمهوری اسلامی وصیت‌نامه شهید حججی خطاب به فرزند و همسرش پخش شد و با خوشامدگویی فرزند کوچک زنده یاد علی معلم به همان شیوه پدرش و پخش تصویری از شعرخوانی علی معلم مراسم به طور رسمی آغاز شد.

    جمشید مشایخی، محمدرضا گلزار، هومن سیدی، الناز شاکردوست، مهناز افشار، رضا عطاران، کورش تهامی، نوید محمدزاده، محمود رضوی و بهروز شعیبی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

    در این مراسم پس از اجرای قطعه‌ای توسط رضا یزدانی و شعرخوانی شیلا خداداد، امید معلم در سخنانی یادآور شد که پدرش همواره می‌خواسته که جشن حافظ در نبود او ادامه داشته باشد.

    او سپس هیات داوران این جشن و همچنین مهران مدیری را به عنوان مجری مراسم معرفی کرد.

    مدیری گفت: کار بسیار سختی امشب به من محول شده که این مراسم‌ را به جای معلم‌ اجرا کنم ولی مطمئن هستم او اینجا هست.

    او همچنین خواهش کرد که همه تا آخر جشن به خاطر علی معلم بمانند و پس از آن کلیپی به یاد این منتقد و تهیه‌کننده سینما پخش شد که در پی آن مدیری از حاضران خواست یک دقیقه سکوت کنند.

    اولین بخش اهدای جوایز این مراسم به جایزه علی معلم اختصاص داشت که آذر معماریان همسر علی معلم در حالی که لباسی منقش به تصویر علی معلم و نشان حافظ بر تن داشت، آن را به اصغر فرهادی اهدا کرد که در غیاب او ساره بیات این تندیس را گرفت.

    فرهادی در کلیپی ادامه پیدا کردن مسیر جشن حافظ را که به همت فرزند و همسر این هنرمند و نیز همکاران او انجام شده است تبریک گفت.

    در ادامه، جواد طوسی جایزه یک عمر فعالیت نوشتاری را به شهرام جعفری‌نژاد اهدا کرد.

    یکی از بخش‌های ویژه این جشن به بزرگداشت محمدعلی کشاورز اختصاص داشت که به دلیل شرایط جسمی، مهران مدیری نزد او رفت تا با همراهی جمشید مشایخی هدیه این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون را اهدا کند.

    کشاورز در سخنانی با یادی از علی معلم گفت: او در مجله خود فقط راجع به سینما صحبت نمی‌کرد بلکه درباره تئاتر هم حرف می‌زد چون ما اگر می‌خواهیم در دنیا سینمای خوبی داشته باشیم باید تئاترهای خوبی داشته باشیم. اگر تئاتر واقعا تئاتر و ایرانی باشد سینمای ما هم سینما خواهد بود.

    مشایخی هم پس از اهدای تندیس حافظ به کشاورز گفت، علی (معلم) در قلب ما جا دارد.

    مهران مدیری پس از این بخش به امین حیایی اشاره کرد و گفت: اگر ما سلبریتی هستیم او چهارلبریتی است و همین طور گلزار که با وجود اینها و تیپشان من باید بروم.

    بخش بهترین مستند با صدایی از علی معلم و حضور داریوش ارجمند همراه بود که او جایزه این بخش را پس از بیان سخنانی درباره علی معلم به «دیپلماسی شکست‌ناپذیر آقای نادری» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم اهدا شد.

    جایزه بهترین مستند به «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» رسید

    در این بخش جایزه به بهتاش صناعی ها و مریم مقدم برای فیلم «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» تعلق گرفت. بهتاش صناعی ها پس از دریافت جایزه از عوامل مجله دنیای تصویر و آذر معماریان تشکر کرد.

    در ادامه آزیتا حاجیان و کوروش تهامی روی صحنه آمدند. حاجیان گفت: امیدوارم همه هنرمندان و عزیزان سلامت باشند. روح علی معلم شاد. تهامی نیز با خواندن شعری یاد علی معلم را گرامی داشت.

    تندیس بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی برای «لیسانسه ها»

    در این بخش تندیس بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی به سروش صحت و ایمان صفایی برای «لیسانسه ها» اهدا شد.

    صحت پس از دریافت جایزه اش گفت: خوشحالم که در اینجا هستم و خوشحالم این جایزه را ما گرفتیم. او به کتی که در تن داشت اشاره کرد و گفت: من بعد از ۱۷ سال این کت را در می آورم.

    او کت خود را در آورد و عنوان کرد: این کت را نگه می دارم اما یک کت دیگر برای ۱۷ دوره بعد می خرم.

    جایزه ویژه هیات داوران برای محمدرضا گلزار

    در ادامه امیر پوریا برای اهدای تندیس ویژه هیات داوران روی صحنه آمد و گفت: این جایزه بسیار مهم است، من اینجا هستم که از سوی دیگر داوران جایزه را به کسی اهدا کنیم که سال ها پیش وقتی علی معلم با او مصاحبه کرد از آثار او یاد کرد. او گفت این جایزه توسط حمید نعمت الله و علیرضا رییسیان اهدا می شود.

    رییسیان با حضور روی سن گفت: تا شقایق هست زندگی باید کرد، امشب افراد زیادی هستند و یاد علی زنده است.

    گزارش کامل جشن حافظ 96 + لیست برندگان

    وی افزود: همیشه ستاره ها لطافت آسمان هستند و قرار است امشب به یک ستاره جایزه بدهیم. این جایزه به محمدرضا گلزار برای ایفای نقش در عاشقانه و سلام بمبئی اهدا می شود.

    گلزار با تشکر از هیات داوران گفت: جای معلم خالی است، مطمئنم که شما هم با من هم عقیده هستید که نمی شود تصور کرد او حضور ندارد، من این جایزه را بعد از ۱۷ سال به فال نیک می گیردم و از عوامل این دو پروژه و هوادارانم که حامی من بودند تشکر می کنم.

    سیما تیرانداز بهترین بازیگر زن کمدی سریال و هوتن شکیبا بهترین بازیگر مرد کمدی سریال شد

    در ادامه مراسم الهام حمیدی و میلاد کی مرام برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن کمدی سریال روی سن آمدند. حمیدی گفت که امیدوار است که او یک روز این جایزه را ببرد و سپس میلاد کی مرام سیما تیرانداز را برای بازی در سریال «پادری» نام برد.

    در ادامه کاندیدهای تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی در حوزه سریال نام برده شد. مرجانه گلچین در این بخش برای اعلام جایزه بهترین مرد کمدی سریال ها روی سن آمد و گفت: من به خاطر علی معلم تیپ سفید زدم. او همیشه در قلب ماست.

    گلچین اعلام کرد که تندیس این بخش به هوتن شکیبا برای سریال «لیسانسه ها» اهدا می شود. شکیبا روی سن آمد و درباره آشنایی اش با علی معلم سخنانی بیان کرد و گفت: آشنایی من با او در جشن پانزدهم بود که از من خواست با صدای دیبی صحبت کنم. الان نه او هست و هم دیبی ۲ سال است که ممنوع الفعالیت است و امیدوارم بتواند دوباره کار کند.

    وی این جایزه را به پدرش تقدیم کرد.

    چند جایزه اصلی برای «عاشقانه»

    در بخش بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی از هنگامه قاضیانی و امین حیایی دعوت شد تا تندیس ها را اهدا کنند. قاضیانی بیان کرد: جای علی معلم خیلی خالیست اما او حضور دارد. خیلی خوشحالم که جایزه را به کسی می دهم که با او خاطره های خوبی دارم و او کسی جز ساره بیات برای سریال عاشقانه نیست.

    ساره بیات بعد از دریافت جایزه اش از هیات داوران و از معماریان برای برپایی این جشن تشکر کرد.

    پوران درخشنده و اسحاق خانزادی برای اهدای جایزه بعدی آمدند و درخشنده عنوان کرد: علی معلم رفت ولی جشن حافظ ماند. در بخش بهترین بازیگر مرد درام تندیس حافظ به هومن سیدی برای سریال عاشقانه تعلق گرفت.

    سیدی گفت: فکر می کنم فقط در ایران این اتفاق رخ می دهد که در لحظه واحد هم خوشحال باشید و هم ناراحت و من خوشحال هستم برای دریافت این جایزه و ناراحتم که علی معلم نیست.

    برای اعلام جایزه بهترین کارگردان تلویزیونی مهناز افشار روی سن آمد و گفت: خیلی خوشحالم گلزار جایزه گرفت. سوپراستار بودن نوش جانش و همچنین برای ساره بیات هم خوشحالم.

    وی همچنین درباره معلم بیان کرد: سال گذشته خیلی علی معلم بازخواست شد به مکانی رفت و آمد داشت. آن افراد الان ناراحت نیستند؟ حرفی نزنیم که نتوانیم جبرانش کنیم. وی در ادامه از منوچهر هادی به عنوان بهترین کارگردان سریال برای ساخت عاشقانه نام برد و گفت چقدر خوش به حال ماست.

    هادی از علی معلم یاد کرد و گفت: عاشقانه اول به مردم و دوم به مادر صوفیا یعنی یکتا ناصر تعلق دارد.

    وی همچنین به مشکلات سریال عاشقانه اشاره کرد و گفت: بیشتر این مشکلات از وزارت ارشاد بود که در همه مشکلات رضا گلزار بسیار کمکمان کرد.

    در ادامه مهران مدیری از «چهار قند» دعوت کرد تا روی سن بیایند تا جایزه بهترین سریال را اهدا کنند. غلامرضا نیکخواه، مهران غفوریان، یوسف تیموری و رضا داوودنژاد برای اهدای این جایزه بالا آمدند. در این بخش رضا جودی تهیه کننده سریال لیسانسه ها برنده تندیس شد.

    یک جایزه ویژه برای احسان علیخانی

    جایزه بهترین چهره تلویزیونی، آخرین جایزه بخش تلویزیون بود که یک جایزه به احسان علیخانی مجری رسید.

    لادن مستوفی به عنوان یکی از اهداکنندگان جایزه گفت: یاد علی معلم گرامی باد، ما تا سال ها وام دار او خواهیم بود.

    یکتا ناصر نیز گفت: من هیجان زده بودنم به دلیل جایزه همسرم بود، برای او خوشحالم چون می دیدم که چه با انرژی و تحمل و بردباری پروژه را به سرانجام رساند، از خانواده معلم نیز ممنونم که این شب های به یاد ماندنی را رقم زدند.

    ماجرای قهر مهران مدیری و احسان علیخانی

    احسان علیخانی پس از کسب جایزه اش گفت: در بین نامزدها دو رفیق خوب به نام رامبد و عادل دارم و نفر سوم هم مهران مدیری است کخ گویا مهران از من دلخور است چون هرگاه از من دعوت کرد نتوانستم به برنامه او بروم، صالح علا نیز حکم معلمی برای من دارد.

    وی افزود: هرکدام از ما تلقی از جسارت و شجاعت داریم، من افراد شجاع را بسیار دوست دارم، چند روزی است عکسی دست به دست می شود که معادله شجاعت را تغییر داده است خدا باعث و بانی هر جنگی را به زمین گرم بزند دوست دارم جایزه ام را خانواده محسن حججی این بچه شیر ایرانی تقدیم کنم.

    سعید راد در ادامه برای اهدای جایزه دوم ابتدا مقابل محمدعلی کشاوز تعظیم کرد و گفت: دوست دارم از نوید محمدزاده که بازی بسیار خوبی نیز دارد یاد کنم.

    وی در ادامه یادی از علی معلم کرد و اظهار کرد: سال هایی که در غربت بودم افرادی در آنجا برنامه اجرا می کردند، مردی را دیدم که فوق العاده بود، او کسی نیست جز مهران مدیری.

    تندیس دوم این بخش به مهران مدیری اهدا شد. مدیری گفت: این پنجمین تندیسی است که از جشن حافظ می گیرم و خوشحالم که این جایزه را از دست سعید راد گرفتم.

    وی در ادامه با شوخی بیان کرد: احسان علیخانی چه گفت؟ گفت من با او قهرم؟ بله درست است قهرم! این را هم بگویم که محمدصالح علا کسی است که همه ما در تلویزیون شاگردش بوده‌ایم و به نظرم همه جایزه‌های دنیا را باید به او داد.

    نشان کیارستمی برای رضا درمیشیان

    نوبت به اهدای نشان عباس کیارستمی رسید که دومین سال آن است. همایون ارشادی برای اهدای این نشان روی سن آمد و گفت: از خانواده علی معلم که کاری کردند این جشن ادامه پیدا کند تشکر می کنم، مطمئنم حضور معنوی علی معلم و عباس کیارستمی سال ها ادامه خواهد داشت.

    این جایزه به رضا درمیشیان تعلق گرفت. درمیشیان پس از کسب جایزه اش گفت: من نبود کیارستمی و معلم را باور ندارم اما می دانم حتما آنها در اینجا حضور دارند.

    در ادامه مراسم مهران مدیری از کیهان کلهر به عنوان یک چهره جهانی یاد کرد و نام او را به عنوان برنده بهترین سازنده موسیقی متن اعلام کرد. مدیری به حضور کیهان کلهر اشاره کرد که در هیچ مراسمی شرکت نمی کند و او برای موسیقی متن فیلم لانتوری روی سن آمد و گفت: خیلی ممنونم از شما. امیدوارم لایق محبت تان باشم.

    در بخش دیگر سیدضیاالدین دری برای اهدای جایزه بهترین تندیس دستاورد هنری روی صحنه آمد و گفت: امشب شب علی معلم است. ان شالله تا سی سال دیگر این جشن ادامه یابد و به جشنی مستقل در خاورمیانه تبدیل شود.

    جایزه این بخش به عبدالله اسکندری برای چهره پردازی سه بعدی لانتوری تعلق گرفت و اسکندری با تشکر از خانواده علی معلم اظهار کرد: به رضا درمیشیان تبریک می گویم و می خواهم از شهامتش تشکر کنم.

    بعد از تبریک های اسکندری، مدیری با شوخی گفت که آیا نمی خواهید از من تشکر کنید؟ چون من و اسکندری سال هاست اسنوکر بازی می کنیم و او همیشه مرا می برد و اخرین بار من او را بردم و به همین دلیل از من تشکر نکرد.

    در میان مراسم کلیپی از هنرمندان زنده و درگذشته در دوران های مختلف جشن حافظ و سخنان کوتاهی از جایزه گرفتن آنها نمایش داده شد.

    در ادامه لوریس چکناواریان روی سن آمد تا برنده جایزه بهترین ترانه را اعلام کند. تندیس حافظ بهترین ترانه تیتراژ اهدا شد به سالار عقیلی برای قطعه خون غزل در سریال معمای شاه. عقیلی گفت: خوشحالم با وجود مشکلاتی که سال گذشته بود این جشن برگزار شد، بها دادن به هنر این مرز و بوم از وظایف همه ما و دولت است. او همچنین با یادی از زنده یاد افشین یداللهی قطعه ای را زنده اجرا کرد.

    مهران مدیری در سخنانی عنوان کرد: امشب از همه درگذشتگان یاد شد و من هم می‌خواهم نام عارف لرستانی را بیاورم (تشویق حضار) روحش شاد.

    در ادامه مراسم جایزه بخش تدوین و فیلمبرداری سینمایی اهدا شد. نسرین مقانلو و بهنوش بختیاری برای اهدای جایزه روی سن آمدند.

    جایزه بهترین تدوین تعلق گرفت به سجاد پهلوان زاده برای ماجرای نیمروز. پهلوان زاده در سخنانی گفت: ما جوان‌ها کمی دیر رسیدیم و آقای معلم را خوب ندیدیم. روحش شاد. از پدر و مادرم تشکر می‌کنم. آقای مدیری! تدوین فیلمتان خیلی خوب نبود، اما ما دوستتان داریم.

    جایزه بهترین فیلمبرداری تعلق گرفت به هومن بهمنش برای «اژدها وارد می‌شود»

    مهران مدیری، دکتر محمد سریر و سیروس الوند را برای اهدای جایزه فیلمنامه روی سن فرا می‌خواند

    الوند: «مهران جان! همیشه فکر می‌کردم در خیابان و کوچه نمی‌توانی کار کنی که این‌قدر داخلی کار می‌کند. فیلمت را دیدم. در خیابان و کوچه بود و خیلی هم خوب بود»

    تندیس حافظ بهترین فیلمنامه تعلق می‌گیرد به رضا عطاران برای فیلمنامه «دراکولا»

    عطاران: «سلام به همه! خوشحالم که این جشن دوباره برگزار می‌شود. ممنونم از هیات داوران. فکر می‌کنم همین که فهمیدند من سواد نوشتن دارم، بهم جایزه دادند! می‌دانم که یکی از رای‌ها مال علی آقاست. مرسی!

    مسال دو جایزه فیلمنامه اهدا می‌شود. تندیس دوم حافظ برای بهترین فیلمنامه سینمایی اهدا می‌شود به نرگس آبیار برای فیلمنامه «نفس»

    آبیار: «ممنونم از همه. وقتی بعد از رفتن آقای معلم چنین جشنی این‌قدر خوب و زیبا برگزار می‌شود، نشان از حضور یک بانوی قدرتمند پشت آن است. ممنون خانم معماریان.

    جایزه بهترین بازیگر زن را سارا رسول‌زاده اهدا می‌کند. در این بخش دو جایزه اهدا می‌شود. برنده اول، فاطمه معتمدآریا است. تمام سالن برای او دست می‌زند

    معتمدآریا: «من دوبار به این جشن آمده‌ام. یک‌بار با آقای معلم و یک بار بدون آقای معلم. خوشحالم که هنوز این جشن برگزار می‌شود و فکر می‌کنم همه می‌دانند چرا برگزار می‌شود.»

    برنده جایزه دوم بهترین بازیگر زن سینما نیز کسی نیست جز الناز شاکردوست برای فیلم «مبارک»!

    شاکردوست: «خدا را شکر می‌کنم. خیلی جا خوردم و اصلا توقعش را نداشتم. این جایزه برایم خیلی ارزشمند است چون متعلق به جشن مستقلی است که می‌دانم نیت بنیان‌گذارش تا چه حد پاک بوده است. ممنونم»

    نامزدهای بهترین بازیگر مرد سینما

    در این بخش، سه جایزه اهدا خواهد شد

    نخستین تندیس بهترین بازیگر مرد سینما، تعلق می‌گیرد به جواد عزتی برای بازی در «ماجرای نیمروز»

    عزتی: «من چیزی حاضر نکرده بودم که بگویم، دم همه گرم! جای علی معلم بسیار خالی است و من از او با عشق زندگی کردن را یاد گرفتم. از هرکس که باید تشکر کنم، تشکر می‌کنم، چون یادم نیست!»

    دومين تنديس بهترين بازيگر مرد براى شهاب حسينى

    شهاب حسينى براى بازى در فيلم فروشنده تنديس بهترين بازيگر مرد اين جشن را دريافت كرد.

    تنديس سوم براى نويد محمدزاده

    سومين تنديس بهترين بازيگر مرد جشن حافظ به نويد محمدزاده براى بازى در فيلم لانتورى رسيد. او سال قبل نيز اين جايزه را براى فيلم ابد و يك روز از جشن حافظ گرفته بود.

    محمدزاده: «آقای مدیری را از نزدیک دیدم! خیلی از گرفتن این جایزه خوشحالم. این دومین بار پیاپی است که این جایزه را می‌گیرم. سال قبل، یک مرد خوش‌پوش، خوش‌رو و خوش‌بو بین ما بود، اما امشب او را نمی‌بینم. هرچند نشانه‌هایش در همسر و بچه‌هایش هست. اما جایزه اصلی امشب را سعید راد به من داد! آقای راد! ما هنوز باید از «تنگنا» شما و «کندو» بهروز وثوقی یاد بگیریم. وقتی حرف از سوپراستار می‌شود، فقط اسم فردین می‌آید! من مرید فنی زاده و شکیبایی هستم. هرگز نمی‌شود بزرگانی چون بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی را از تاریخ سینمای ایران پاک کرد. به رضا درمیشیان هم تبریک می‌گویم و در آخر، جایزه‌ام را تقدیم می‌کنم به تک تک قربانیان اسیدپاشی»

    تندیس بهترین کارگردان سینما اهدا می‌شود به محمدحسین مهدویان برای «ماجرای نیمروز»

    محمدحسین مهدویان به دلیل تولد دخترش در سالن حضور ندارد و محمود رضوی، تهیه کننده فیلم جایزه را به جای او دریافت می‌کند

    رضوی: «مثل همه یادی کنم از آقای معلم عزیز. هم قبل از جشنواره از فیلم حمایت کردند و هم زمان جشنواره. من این فیلم را در ساخت مدیون سیانور هستم. اگر آن فیلم ساخته نمی‌شد، امکان ساخت این هم نبود. جایزه مال من نیست و نمی‌توانم به کسی تقدیم کنم، اما خواهش می‌کنم همه برای شادی روح آقای معلم و قهرمان ملی مان محسن حججی صلواتی بفرستید.»

    مهران مدیری از شش نفر برای اهدای جایزه بهترین فیلم دعوت می‌کند و از حضار می‌خواهد با تمام قدرت برایشان دست بزنند: امید معلم، الناز شاکردوست، فاطمه معتمدآریا، کیهان کلهر، پوریا پسر خسرو شکیبایی، عبدالله اسکندری

    فاطمه معتمدآریا آخرین و مهم‌ترین جایزه جشن حافظ را اعلام می‌کند. «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی.

    فرید مصطفوی، مدیر تولید «فروشنده» به روی سن می‌آید تا جایزه را تحویل بگیرد.

     

     

     

    date_range ۲۰۱۷/۰۸/۱۳
    person_pin سردبیر
    question_answer بدون دیدگاه

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 + = 12

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد