• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    نقد فیلم اکسیدان ، فیلمی شریف در راه مارمولک اخبار
    نقد فیلم اکسیدان ، فیلمی شریف در راه مارمولک

    فیلم اکسیدان به کارگردانی حامد محمدی این روزها بر پرده سنیماها است و با استقبال خوب مخاطبین نیز همراه شده و به همین دلیل در یادداشتی  قصد داریم نگاهی به این فیلم بیندازیم .

    سینمانیوز : فیلم اکسیدان رو می شود در زمره شریف ترین فیلم های سالیان اخیر سینمای ایران دانست . فیلمی که کاملا در راستای بدنه سینما و استانداردهای سینمایی ساخته شده و با قصه ای جالب و البته “نو” توانسته از دید مخاطبین با اقبال روبرو شود . بماند که حواشی عجیبی که پیرامون فیلم رخ داده و همین حواشی باعث عدم اکران این فیلم در سینماهای حوزه هنری شده که اساسا اگر فیلم رو این دوستان دیده بودند قطعا اتهاماتی که به فیلم وارد کردند رو پس می گرفتند .

    اما معرفی فیلم :

    کارگردان و نویسنده : حامد محمدی

    تهیه کننده : منوچهر محمدی

    بازیگران : جواد عزتی،امیر جعفری،شبنم مقدمی،شقایق دهقانی،رضا بهبودی ،لیندا کیانی،علی استادی

    خلاصه داستان :

    اصلان اگر می دانست گرفتن ویزا اینهمه دردسر دارد ،اصلا عاشق نمی شد.

    نقد فیلم : در نگاه اول وقتی به نام کارگردان و نیوسنده فیلم نگاه می کنیم و با اسم حامد محمدی روبرو می شویم قطعا باید بدانیم با قصه ای درام با تلفیق امیزه های دینی و معنوی وطنز ظریف در داستان مواجهه خواهیم  بود مثل فیلم قبلی کارگردان “فرشته ها با هم می آیند ” یا طلا و مسی که نویسنده اش بوده .

    حامد محمدی نشان داده کارگردانی است که قواعد و استاندادرهای ساخت فیلم  خوب رو می داند . در اکسیدان هم از خودش که بگذریم با ترکیب بازیگرانی روبرو می شویم که سوپراستار نیستند اما حضور تک تک شان در هر فیلم تضمین کننده کیفیت بالای بازی های فیلم است .

    فیلم با قرار عاشقانه جواد عزتی در نقش اصلان و نگار نامزدش با بازی لینداکیانی اغاز می شود . که در استانه ازدواج هسند . اصلان کارمند خودروسازی است و نامزدش دختری که در سودای رفتن به خارج … سرانجام نامزد اصلان با پول وامی که اصلان برای ودیعه خانه اشان گرفته بود شبانه از کشور خارج می شود و اصلان درمانده دربه در به دنبال گرفتن ویزای اروپا می رود تا بتواند همسرش رو پیدا کند و برگرداند . این شروع خوب فیلم تماشاگر رو برای ادامه فیلم ترغیب می کند . شاید تنها نکته مشخص این دقایق فیلم سبک بازی تکراری جواد عزتی باشد که نقش جوان سر به زیر و ساده و البته معتقد رو برای چندمین بار ایفا می کند  . در ادامه ما شاهد حضور امیر جعفری با شخصیتی به اسم بهمن هستیم که در کار رد  کردن چاقاقی و گرفتن ویزا با کارهای عجیب غریب است برای دیگران . امیر جعفری استادانه  نقش بهمن رو ایفا کرده است و ترکیب بازی او با جواد عزتی حتی باعث می شود جواد عزتی هم درخشش بالایی داشته باشد اون تکرار دیگر احساس نشود .

    نسخه اولیه بهمن به اصلان برای گرفتن ویزا تغییر مذهب است . موضوعی حساس که خیلی در گرفتن ویزا با توجه به قوانین فقهی مسلمانان و ترک دین و مسیحی شدن یا هر دین دیگری برای متقاضی حکم ارتداد در پی خواهد داشت . در بین ایرانی ها باب شده است . موضوعی که حساسیتش شاید یکی از عوامل اعتراض برخی نمایندگان مجلس و مبلغین مسیحی شده.

    در پس زمینه این داستان شاهد تقابل و درامیخته شدن اعتقادات مذهبی و مسیحیت هستیم و کارگردان سعی دارد مواجه کردن شخصیت ها با مواردی که خط قرمز ادیان است پیام خود به مخاطب القا کند این که چه قدر توانسته یا نتوانسته است رو می شود به کارشناسان مذهبی واگار کرد اما جسارت پرداختن به این موضوع با کیفیت قابل قبول برای نگارنده یاداور جسارت کمال تبریزی در فیلم مارمولک است . فیلمی که در زمان خودش جز اولین فیلم هایی بود که با خطوط قرمز مذهبی  اسلامی شوخی کرد و حالا این داستان در اکسیدان برای مسیحیت تکرار شده است .شوخی های اکسیدان همگی در چارچوب اخلاقی هستند و در دل واقعیت جامعه . حتی راه دوم فیلم که اصلان و بهمن خود رو جای همجنس بازان جای می زنند تا ویزا بگیرند هم به خوبی روایت می شود.

    نقد فیلم اکسیدان

    نقد فیلم اکسیدان

    بازی های بازیگران به خصوص از زمان اضافه شدن امیر جعفری به داستان کیفیت قابل قبولی دارد حتی نقش های کوتاه و کم شبنم مقدمی و شایق دهقان هم در دل قصه به خوبی دیده می شوند .

    ختم کلام اینکه ورای پیام مذهبی فیلم ، اکسیدان فیلم شریفی است و جسور و ارزش دیدن و بلکه چند بار دیدن رو دارد .

    نوشته امیر لقمان 30 تیر ماه 1396 سایت سینمانیوز

    date_range ۲۰۱۷/۰۷/۲۱
    person_pin سردبیر
    question_answer بدون دیدگاه

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    + 25 = 26

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد