• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    گزارش نشست فیلم گشت٢ در کاخ جشنواره اخبار
    گزارش نشست فیلم گشت٢ در کاخ جشنواره

    نشست پرسش و پاسخ فيلم «گشت٢» با حضور سعيد سهيلي، كارگردان، تهيه كننده و فيلمنامه‌نويس و عوامل سازنده فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

    سینمانیوز به گزارش ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، در ابتدای این نشست که با حضور سعيد سهيلي، كارگردان، تهيه كننده و فيلمنامه‌نويس، حميد فرخ نژاد، پولاد كيميايي، بهاره افشاري و ساعد سهيلي، بازيگران فيلم، مهدي محمدنژاديان، فيلمنامه‌نويس، حسن ايوبي، تدوين‌گر، مسعود سلامي، مدير فيلمبرداري و با اجراي محمود گبرلو امشب (دوشنبه هجدهم بهمن ماه) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد، سهيلي اظهار داشت: وظيفه خود مي‌دانم كه با تمام سلول‌هاي بدنم از تك تك افرادي كه در اين جمع حضور دارند تشكر كنم و از كساني كه فيلم را ديدند، چه دوست داشتند و چه نداشتند، سپاسگزار باشم.

    وي با اشاره به حواشي روزهاي اخير جشنواره گفت: حق دوست داشتن و نداشتن يكي از حقوق اوليه هر آدمي است كه متاسفانه كمتر به اين موضوع پرداخته شده است. حق هر آدمي است كه فيلمي را دوست داشته باشد و يا نداشته باشد و هيچ كارگرداني حق ندارد از اين موضوع ناراحت شود. همه آدم‌ها مي‌توانند راجع به فيلم نظر دهند و حتي پرخاش كنند اما آنچه مهم است، احترام متقابل است.

    كارگردان «گشت٢» با اشاره به كم شدن زمان فيلم، توضيح داد: در طول دوره جشنواره و ديدن واكنش مردم، فريم‌ها و ديالوگ‌هايي را پيدا كردم كه آن‌ها را براي اكران عمومي در خواهم آورد و زمان فيلم را به ٩٠ دقيقه خواهم رساند.

    سهيلي، در پاسخ به انتقاد خبرنگاري كه برخي قسمت‌هاي فيلم را توهين به مخاطب می‌دانست، گفت: من فكر مي‌كنم «گشت٢» فيلم سخيفي نيست و حتي به مخاطب احترام گذاشته است. كم انصافي است براي چند ديالوگ، كل فيلم را زير سئوال ببریم.

    وي با اشاره به توقيف فيلم «گشت ارشاد» افزود: سال ٩١ اتفاقي افتاد كه اگر جلوي آن گرفته مي‌شد، نوع برخورد با سینما ادامه پيدا نمي‌كرد اما خانه سينما در آن زمان سكوت كرد و دو فيلم پرفروش از پرده پايين كشيده شد كه اميدوارم كه هيچ‌گاه اين اتفاق براي سينما تكرار نشود.

    وي تصريح كرد: در زمانه‌اي كه ظرفيت جامعه بالا رفته و هر دو جناح چپ و راست با هم گفتگو مي‌كنند مطمئنا شاهد همچين اتفاق‌هايي نخواهيم بود. اميدوارم اتفاقي براي اين نيفتد و اكران خوبي داشته باشد.

    سهيلي با تاكيد براينكه ما اين فيلم را فقط براي مردم و تماشاچي ساخته‌ايم، ادامه داد:  من اگر بخواهم براي منتقدان فيلم بسازم شايد بتوانم اما اين فيلم براي جذب مردم به سالن‌هاي سينما ساخته شده و اگر اين اتفاق بيفتد ما به هدف‌مان رسيده‌ايم.

    سهيلي درباره انتخاب موضوع آقازاده‌ها در فيلم توضيح داد: هر كارگرداني ضمن ساخت يك قصه خودش را عريان روي پرده به نمايش مي‌گذارد و برخي موضوعات از ناخودآگاه فيلمساز مي‌آيد و من فيلمساز آرامي نيستم.

    وي در توضيح شباهت سكانس پاياني فيلم با فیلم «پاپيون» گفت: قطعا «پاپيون» فيلم مورد علاقه من است و اگر شباهتي وجود داشته، به دليل تأثيري است كه اين فيلم بر ضمير ناخودآگاه من گذاشته است.

    سهيلي درباره واكنش پولاد كيميايي به خبرنگاران در حاشيه نشست «قاتل اهلي» گفت: براي هر فرزندي پدرش قهرمان اوست مخصوصا كه آن پدر قهرمان ساز يك كشور هم باشد، اين حس تشديد مي‌شود و واكنش پولاد نيز به همين دليل بود.

    وي ادامه داد: كيميايي قله است و سطح او را كه خالق «گوزن‌ها» و «قيصر» است، در اندازه خودمان پايين نياوريم.

    حسن ايوبي درباره تدوين فيلم گفت: تدوين كارهاي طنز بسيار مشكل است به اين دليل كه كه اندازه ديالوگ‌ها بسيار مهم است. تمام تلاش ما اين بود كه فيلم، هارموني كامل و جذابي داشته باشد.

    وي اضافه كرد: فيلم دوازده ساعت قبل از جشنواره آماده شد و زمان نداشتيم فيلم را روي پرده ببينيم. بعد از جشنواره بايد در تدوين تغييراتي را جهت بهتر شدن فيلم داشته باشيم.

    بهاره افشاري نيز درباره حضور كوتاهش در اين فيلم گفت: آقاي سهيلي فرد قابل احترامي براي من است كه فرقي ندارد چه فيلمنامه‌اي را پيشنهاد دهند و چشم‌بسته برايشان بازي مي‌كنم و دليل حضور من شخص آقاي سهيلي بود.

    ساعد سهيلي نيز گفت: معمولا قسمت دوم فيلم‌ها نگراني دارد. من با «گشت ارشاد» وارد سينما شدم و اين فيلم برايم مهم است. خوشحالم كه «گشت2» اگر از قسمت اول بهتر نشده، بدتر هم نشده و مخاطب با آن ارتباط گرفته است.

    مهدي محمدنژاديان كه به همراه سعيد سهيلي فيلمنامه اين فيلم را نوشته است، درباره ابتذال در فيلم توضيح داد: شوخي به ذاتش مبتذل نيست، بايد كاركردش را ديد. ابتذال نيز نسبي است. كمدي يك نوع جهان‌بيني است كه قرار است زشتي‌هاي دنيا را به ما نشان دهد، ما را بخنداند و پشت‌اش حرفي را بزند.

    وي ادامه داد: برخي منتقدان اصرار دارند نگاه اجتماعي فيلم را نبينند و كل فيلم را تنها به دليل برخي قسمت‌ها مبتذل مي‌دانند. هر شوخي بايد در خدمت فيلم باشد كه در اين فيلم نيز شوخي‌ها در همين راستاست.

    پولاد كيميايي ساخت فيلم كمدي را در ايران سخت دانست و ادامه داد: به اين دليل كه تحمل جامعه پايين آمده و صحبت  راجع به هر نكته‌اي باعث ناراحتي افرادي مي‌شود. با هر چيزي عصبي برخورد مي‌شود و نقد هم عصبي شده كه بزرگان ما مثل آقاي بيضايي و كيميايي را رنجانده است.

    وي ادامه داد: «گشت2» در عين حال كه تلخ است، لايه‌هاي كميك دارد. صداقت آقاي سهيلي در فيلم‌شان جاري است و من از كاركردن با ايشان لذت بردم.

    پولاد کیمیایی در توضيح رفتارش در حاشيه نشست «قاتل اهلي» و توهين به خبرنگاران گفت: پدر من ٥٠ سال است كه در اين سينما فيلم مي‌سازد و بايد احترامش حفظ شود. من نگران حال پدرم بودم كه آن واكنش را نشان دادم.

    حميد فرخ‌نژاد نيز با تأكيد بر سختي حوزه  فيلمسازي در ايران، افزود: كار كردن در حوزه طنز نيز به دليل طاقت پايين جامعه مشكل‌تَر مي‌شود. اشكال نقد در ايران اين است كه در خلاء مسائل نقد مي‌شوند و سينماي امريكا را وسط مي‌آورند. فضايي كه ما در آن نفس مي‌كشيم، بسيار مهم است.

     

    date_range ۲۰۱۷/۰۲/۰۷
    person_pin سردبیر
    question_answer بدون دیدگاه

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    − 2 = 2

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد