• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    گزارش نشست فیلم پشت ديوار سكوت در برج میلاد اخبار
    گزارش نشست فیلم پشت ديوار سكوت در برج میلاد

     نشست پرسش و پاسخ فيلم «پشت ديوار سكوت» با حضور عوامل فیلم و با اجرای «محمود گبرلو» در سالن سعدى برج ميلاد برگزار شد.

    سینمانیوز به گزارش ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، در این نشست که با حضور مسعود جعفرى جوزانى، كارگردان و فيلمنامه نويس، فتح الله جعفرى جوزانى، تهيه كننده و مجرى طرح، محمد خزاعى، تهيه كننده،مجيدميرفخرايي، طراح صحنه و لباس، بهزاد عبدي، آهنگساز، محمدرضا شريفى نيا، امين تارخ، سحر جعفرى جوزانى، حسين پاكدل، بازيگران فیلم برگزار شد، مسعود جعفرى جوزانى با بيان اينكه اين قصه بر مبناى داستان واقعي افراد  و كمي شكر خيال ساخته شده است، گفت: براي اينكه فيلم به مستند نزديك نشود و فيلم تلخي نباشد كمي در واقعيت دخل و تصرف كرديم.
    وي ادامه داد: سحر نگارش اين فيلمنامه را آغاز كرد و من بازنويسي‌هايي را روي آن انجام دادم. به شدت تحت تاثير موضوع قرار گرفتم و ساخت اين فيلم را وظيفه خود دانستم.
    كار گردان «پشت ديوار سكوت» با اشاره به فيلم مستندي كه در گذشته درباره ايدز ساخته شده بود، افزود: نويد نامور با شهامت فيلم «چند قطره خون» را ساخت اما تهمت‌هاي زيادي را به او زدند و حتي با دستبند او را از دانشگاه بردند و من از او به خاطر اين شهامت تشكر مي‌كنم.
    جعفرى جوزانى با بيان اين مطلب كه من بيش از ده بار از سوى وكلاي فرانسوي به شکایت تهديد شدم، گفت: من پوست كلفت تَر از اين هستم كه باچنين تهديدهايى جا بزنم. متاسفانه در دهه‌هاى گذشته، مسئولان ما يا شهامت برخورد با اين مسئله را نداشتند و يا منافع سياسى ‌شان اجازه پيگيري را به آن‌ها نمى داد.
    وي ادامه داد:  شركتي كه در فيلم نامش برده شده، است تنها نامش را تغيير داده‌اند و امروز هم با برخي واردكننده‌هاي دارویي ما كار مي‌كند.
    وي اين فيلم را چكيده‌اي از وضعيت نامطلوب بیماری ايدز در جامعه دانست و افزود: در كشور ما مسائل زير فرش جارو مي‌شوند و از آن ها حرفي زده نمى‌شود، در حالي كه اگر موضوعي را نگوييم حل نمي‌شود.
    جعفري جوزاني در پاسخ به اين سئوال كه آيا براي بيان نكاتى در فيلم تحت فشار بوديد؟، گفت: من هر آن چيزي را كه مي‌خواستم درباره اين موضوع  بگويم در فيلم آورده‌ام و كسي جلوي من را نگرفته است. پاي اين فيلم ايستاده‌ام و به ساخت آن افتخار مي‌كنم.
    وي تاكيد كرد: موضوعي كه در جامعه وجود دارد، بايد صادقانه مطرح شود بدون اينكه منافع جناح خاصي را تأمين كند.
    در ادامه محمد خزاعي درباره روند توليد فيلم بیان کرد: دغدغه اجتماعي و موضوعات مهم اين فيلم كه واردات خون‌هاي هاي آلوده از فرانسه بود، براي من بود جذاب بود.
    وي با ابراز تاسف از اينكه هيچ برخوردي از سوي مسئولان صورت نگرفت، افزود: درباره اين موضوع مهم سكوت شد و مسئولان در سمت‌هاي بهتر حضور دارند.
    خزاعي با اشاره به اين كه كمتر كسي سراغ چنين موضوعي مي‌رود، اضافه كرد: اين فيلم از نظر موضوع، روايت و كارگرداني جزو كارهاي خاص آقاي جوزاني محسوب مي‌شود.
    در ادامه اين نشست، فتح‌الله جعفري  جوزانى گفت: ما در سال ٧٦ زماني كه آژانس دوستي را مي‌ساختيم، به مسئله إيدز اشاره كرده بوديم كه البته الان قابل پخش نيست و ما فكر كرديم كه حرف آن روز را بايد به با روايتی نو بزنيم.
    امين تارخ با بيان اين مطلب كه در سينماي ما بيشتر هدف گيشه و سرگرمي است، ادمه داد: پرداختن به چنين سوژه تلخي كه طرحش از سويي خطرناك و پرريسك است و از سوي ديگر ممكن است در گيشه توفيقي نداشته باشد، قابل تقدير است.
    حسين پاكدل با اشاره به اينكه هنوز تحت تاثير فيلم است، گفت: كافي است عادتمان دهند كه زود عادت كنيم. ما امروز نفس به نفس تراژدي زندگي مي‌كنيم و اگر روزي اتفاق تلخي نيفتد، تعجب مي‌كنيم زيرا آن روز تراژدي بر ما واقع نشده است.
    وي اضافه كرد: ما به دنيا آمده‌ايم كه روزي تصادفي بميریم وما تصادفي زندگى مي‌كنيم. موضوعي كه در فيلم ديديم در واقعيت جامعه است و سينما بايد طبيب جامعه باشد. خوشحالم در كنار حكيم سينماي ايران در گوشه‌اي از اين فيلم نقش داشتم و نسل‌هاي آينده به من انگ بي‌غيرتي نمي‌زنند.

    سحر جعفري جوزاني نیزطی سخنانی کوتاه درباره شكل‎گيري روند ساخت اين فيلم گفت: روزي با پدرم به «مرکز ملی پیشگیری از ايدز ایران» رفتيم و كساني را آنجا ديديم كه بدون هيچ توقعي به اين بيماران كمك مي‌كردند. به نظر من كمك كردن و خوشحال كردن آدم‌ها بهترين كاري است كه ما مي‌توانیم انجام دهیم.

     

    date_range ۲۰۱۷/۰۲/۰۴
    person_pin سردبیر
    question_answer بدون دیدگاه

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + 1 =

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد